Gränspassagen skedde vid Kruså. På danska sidan lockade man med porr och tyskarna med billigt turkiskt vin. Vi avstod från dessa nationella specialiteter.
Idag passerade vi gränsen till Danmark. Dejligt men ett dyrt land.
Det känns nästan som vi vore hemma. Plötsligt förstår vi vad folk säger och vad som står på olika skyltar. Själv har jag inga större problem med danskan efter att för många år sedan ha studerat här. Danska språket tycker jag dessutom är riktigt vackert. Men oj vad allt är dyrt! Drygt 1 000 danska kronor kostade rummet t ex på Best Western i Aabenraa, en liten charmig stad på Sönderjylland där vi nu befinner oss. Eftersom vi har var sitt rum kommer hotellnotan att bli rätt saftig. Varför är Danmark så mycket dyrare än Tyskland? kan man undra.
Jan intar Aabenraa. Staden har 16 000 invånare och har länge tillhört Tyskland men är sedan 1920 en dansk stad trots att 55 procent av invånarna vid en folkomröstning samma år ville tillhöra Tyskland.
På våra fem dagar har vi hittills sprungit/rullat cirka 20 mil. 40 km om dagen med andra ord vilket kan jämföras med de 52- 53 km jag snittade på under mina coast to coast. Jag är för dåligt tränad för att klara 5-6-milarer, vi har lagt oss på en lagom nivå, tycker jag. Löpningen går dock bra och idag var första gången jag under några kortare perioder kunde hålla ett något högre tempo (12km/tim eller femminuterstempo). Det normala är annars 9-10 km/tim, alltså knappt 6-minuterstempo.
Keep on running!
#1 jingboo - 2018-03-25 18:13:12
C'est un facteur important qui détermine la compétitivité du marché d'une entreprise face à la capacité du client à communiquer en temps opportun et avec précision les perspectives spirituelles, replique montre la philosophie d'entreprise et la qualité de service de l'entreprise. Par exemple, lorsqu'un client se plaint ou se plaint des produits et services d'une entreprise, le personnel responsable doit le traiter avec prudence, faire attention à sa propre attitude et à son langage, replique montre de luxe et communiquer avec ses clients de manière euphémique pour comprendre la sincérité de l'entreprise. S'il n'est pas géré correctement, il risque d'aggraver la relation avec le client et même de perdre plus de clients.
Kommentarer är inaktiverade för så gamla inlägg