Jan rullar på kärran på linfärjan vid Missunder, en vik av Östersjön som skär djupt in i Schleswig-Holstein.
Vi har prövat tyskarnas nya sportdryck. Den var stark, energirik och glasklar till färgen. Vi avråder på det bestämdaste från stora intag.
Efter drygt tre mils löpning bromsar vi in kärran vid en vägkrog i byn Havetoft. Vi är trötta och hungriga efter att ha kämpat i backarna och motvinden. Egentligen är krogen stängd men där inne pågär någon privat fest för ett större sällskap. Efter lite övertalning på knackig tyska lyckas jag få serveringspersonalen att förbarma sig över Die dumme Schweden och servera oss ett skrovmål.
Det är när notan ska betalas som "sportdrycken" serveras. Två små glas med texten Aalborg Akvavit sätts fram och den glasklara vätskan hälls upp. Jo, en sup till lunchen! Vi blir helt paffa, tömmer glasen och det bränner till i våra halsar. Effekten är omedelbar-Jan blir generösare än vanligt med dricksen. Resan in till Flensburg blir extra besvärlig, nu fick vi inte bara kämpa med vinden och backarna utan också med spriten.
I en sportaffär i Flensburg fann Jan skydd för rolerbladåkaren. Nu kan han och alla vi andra andas ut.
Dagens etapp till Flensburg blev lika lång som gårdagens, 49 km, men mycket jobbigare. Vi hörs imorgon från Danmark! Vi lovar, det blir inga mer test av sportdryck.
Keep on running!
#1 Linda - 2013-06-09 19:50:04
I just came home from visiting Familij Neumeier in Ohio -- and with the help of Google translate am catching up on your running adventure. Even Google captured the humor of your dining adventure in Havetoft! :-) I am happy to read the good news that your knee is working fine and I hope that Jan finds knee pads soon! Keep on running and rolling!! Lycka till!
#2 jingboo - 2018-03-25 18:14:27
Le personnel de la réception doit être sincère, courtois et enthousiaste. Ils doivent écouter patiemment les plaintes et les plaintes des clients. Ils ne doivent pas interrompre facilement les clients, replique montre encore moins critiquer les clients, mais doivent leur permettre d'exprimer leurs griefs et leur mécontentement. Quand leurs émotions ont été évacuées et leur humeur calmée, ils ont été plus en mesure d'accepter les explications du personnel et la somme d'argent qu'ils avaient à négocier avec le personnel.
Kommentarer är inaktiverade för så gamla inlägg